Förenkla schemaläggning & planering med AI

Schemabanken erbjuder effektiv och lätthanterlig schemaplanering. Med fokus på realtidsbemanning och automatiserade funktioner är systemet framtaget för att underlätta och effektivisera våra kunders vardag. Schemabanken fungerar likaväl för förskola och boenden som för sjukhus och hemtjänst.

Planera smartare med AI

AutoSchema förändrar sättet du arbetar med schemaläggning. Genom att kombinera avancerad AI med optimeringsteknologi kan du skapa scheman som uppfyller alla krav – från lagar och kompetensbehov till medarbetares personliga önskemål. Med bara några klick får du rättvisa och skräddarsydda scheman som fungerar för hela teamet.

Allt du behöver göra är att mata in bemanningsbehov, villkor och personalens tillgänglighet. AutoSchema genererar automatiskt förslag som du kan jämföra, justera och förbättra. Dessa smarta förslag sparar tid, skapar rättvisa scheman och hjälper dig att hålla budgeten.

Fördelarna med AutoSchema

Spara tid

Effektivisera schemaläggningen med vår AI-lösning. Systemet arbetar självständigt och genererar flera alternativ som är anpassade till dina behov. Funktionen tar hänsyn till allt från tjänstgöringsgrader och passlängder till individuella önskemål – och gör hela processen enklare.

Hög kvalitet

Manuell schemaläggning är ofta tidskrävande och komplicerad. AutoSchema använder avancerade algoritmer för att analysera och optimera scheman som kombinerar effektivitet med mänskliga behov.

Hänsyn till lagar & regler

Med AutoSchema behöver du aldrig oroa dig för lagkrav. Systemet säkerställer att scheman följer alla relevanta regler och anpassas till din verksamhet – snabbt, enkelt och korrekt.

Full kontroll

Trots att AutoSchema gör mycket av jobbet är det alltid du som har sista ordet. Du kan finjustera scheman för att anpassa dem till dina specifika behov. Resultatet? En arbetsmiljö som fungerar smidigt för både personal och verksamhet.

Med AutoSchema får du inte bara ett schema som fungerar – du får en lösning som förbättrar vardagen för alla.

Idag används våra system av sammanlagt:

41242

användare

Tryggt, enkelt och smidigt 

Spara tid och pengar på en effektiv schemaplanering

Schemabanken har fokus på den dagliga verksamheten och kan användas för både behovsstyrning, rullande grundscheman och specifika tidsperioder. Många funktioner är automatiserade, vilket gör systemet både säkert, smidigt och kostnadseffektivt. 

Vi vet att det kan ske många och snabba förändringar i organisationen. Därför har vi lagt stort fokus på realtidsbemanningen, där du på ett snabbt och tryggt sätt kan göra omplaneringar. Systemet har lättöverskådliga vyer där du till exempel enkelt kan dra och släppa tider eller personer som ska flyttas runt i schemat. För att alla medarbetare ska komma åt systemet fungerar det på alla typer av enheter – både mobil, surfplatta och dator. 

En av de stora styrkorna med systemet är stödet för samplanering, vilket gör det möjligt att dela resurstider mellan avdelningar och enheter samt enkelt söka upp lediga resurser för schemaläggning av vakanta pass. Systemet går även att integrera med bland annat marknadsledande personal- och lönesystem samt vårdplaneringssystem, vilket underlättar det dagliga arbetet. 

Varför välja Schemabanken?

Omplanering i realtid

Eftersom det sker många och snabba förändringar i organisationer har vi lagt stor vikt på realtidsbemanningen. Med Schemabanken kan du enkelt göra omplaneringar och jobba med det aktiva schemat. 

Kostnadseffektivt

Systemet är enkelt att använda och har stöd av AI och många andra automatiserade funktioner, vilket gör att användarna sparar tid samtidigt som det minskar risken för fel. Det är uppbyggt för att vem som helst i organisationen ska kunna använda systemet, oavsett roll och erfarenhet.

Integration med andra system

För att underlätta det dagliga arbetet går Schemabanken att integrera med bland annat vårdplaneringssystem och marknadsledande personal- och lönesystem.

Support & utveckling

Våra utvecklare arbetar både med utveckling och support för att hela tiden vara nära våra kunders dagliga utmaningar och få en ökad förståelse för verksamheternas behov.

Saknar ni någon funktion i våra system finns alltid möjligheten till kundanpassad utveckling och vi jobbar kontinuerligt med att utveckla nya versioner och uppdateringar. Vi har alltid en nära dialog med våra kunder för att få löpande feedback och bästa funktionalitet i utvecklingen.

Kundspecifik anpassning är en viktig och självklar del av det nära samarbete vi har med alla våra kunder.

Vill du veta mer?

Fyll i dina kontaktuppgifter så hör vi av oss!